Forside Generelt Det er ikke minutter og gigabytes der sælger abonnementer

Det er ikke minutter og gigabytes der sælger abonnementer

523
0
DEL

En gang koste det en håndfuld kroner at sende en sms og endnu mere at ringe. Det er naturligvis længe siden, og både taletid og sms’er er blevet så billigt, at man stort set ikke betaler for det. En ting der har fået betydning er antallet af gigabyte data, der er med i abonnementet, da vi bruger vores telefoner mere og mere som computere og til at gå på nettet, tjekke Facebook, Instagram, aktier, vejret, og hvad der ellers findes.

Der er meget stor forskel på de pakker som teleselskaberne sammensætter, og det er stort set altid muligt at finde lige præcis den pakke der passer godt til en. Hvis man kigger lidt nærmere på det, vil man dog også hurtigt finde ud af, at priserne ikke varierer særlig meget fra selskab til selskab. Der er naturligvis lavprisselskaber, der tager mindre for det end andre, men i bund og grund er der ikke den store forskel.

Ekstra tjenester sælger abonnementer 

Det har også gjort, at de store teleselskaber ikke kun konkurrere på prisen på de traditionelle ydelser, men i langt højere grad er begyndt at tilbyde ekstra tjenester sammen med deres kerneydelser. Telmore er blandt de førende med deres Telmore Play, hvor man får en række ekstra tjenester som Telmore Musik, HBO Nordic, TV2 Play, Mofibo og meget andet med.

På den måde får kunderne en række ting med, som ellers ikke som sådan har noget at gøre med det de sælger. Hvis man i forvejen eksempelvis har HBO Nordic og Mofibo kan prisen på disse trækkes fra den pris man giver for abonnementet og på den måde bliver det billigere og muligt at spare penge.

Det mest populære teleselskaberne sælger med er musiktjenester. Yousee har lige Telmore (der som bekendt også er ejet af de samme), men ellers er det tjenester som Tidal, Spotify, Deezer og lignende, der skal lokke kunderne til – se en oversigt over mobilabonnement med musik her.

 

EFTERLAD ET SVAR